25 t/m 27 augustus 2012.

Deze meerdaagse Bunker Tour ging naar het zuidwesten van Nederland: Zeeland, Brabant en Zuid-Holland. Hieronder een reisverslag.

Dag 1, 25 augustus.

s'morgens om 7 uur kwamen Ties en Jacob bij mij aan waar we alle spullen overpakten in mijn Peugeot waarmee we de reis richting Zeeland gaan maken. Na diverse rook/koffie pauzes kwamen we aan bij onze eerste adres (Ties was de reisleider en had ons niet verteld wat de diverse adressen waren, dus het was elke keer een verrassing wat we zouden zien).

Onze eerste adressen lagen rondom Breskens hierna zijn we richten Groede gegaan waar diverse bunkers te vinden zijn op Stützpunkt Groede wat nu een thema park is: Groede Podium.

We lagen hierna al voor op onze reisschema en zijn dus ook alvast richting Westkapelle vertrokken om daar enige bunkers op te zoeken. Hierna zijn we richting Oostkapelle gereden waar onze overnachtingsplek een Stayokay hostel ligt.

Hostel Domburg, Duinvlietweg 8, 4356 ND Oostkapelle.

Op het strand.

Dag 2, 26 augustus.

S’morgens na een geslaagde nachtrust (voor sommigen) is de reis verder gegaan richting Middelburg en Koudekerke.

Hierna zijn we vertrokken naar de museumbunkers van Bunkerbehoud, als eerste zijn we naar de bunkers in Zoutelande gegaan, daarna naar de bunker in Vlissingen.

Vanaf Vlissingen zijn we via Fort Rammekens (die gesloten was) "weer" eens richting Zoutelande gereden.

Onderweg naar de Hostel zagen we deze waterhoos.

Dag 3, 27 augustus.

Onze laatste dag van de Bunker Tour, s'morgens zijn we richting Kladde vertrokken waar 4 type 612 bunkers staan, 2 met en 2 zonder Tobruk op het dak.

Ons volgende stop in Heensche Molen waar 4 type 669 bunkers staan waarvan 2 uitgevoerd zijn met een Tobruk op het dak.

En weer verder met onze rondreis door Zeeland, Brabant en Zuid Holland, nu naar De Punt in Ouddorp waar recentelijk een hele serie Bunkers onder de duinen zijn opgegraven.

Onze laatste locatie deze Bunker Tour is Hellevoetsluis. Daarna de lange weg naar huis die eigenlijk redelijk voorspoedig verliep (niet echt stilgestaan in files)

Onze Bunker Tour transport, het ouwe beestje heeft het weer prima gedaan.

Even een woordje achteraf: Veel van de bunkers die we bezocht hebben staan op privé terrein, we hebben steeds gevraagd of we de bunkers bezoeken mochten, wat ook nooit gewijgerd is.

Verder wil ik Jacob en Ties bedanken voor de leuke Bunker Tour die we gehad hebben, vooral Ties die de route uitgezet heeft, en die gelukkig een plan B en C had voor het geval dat we wat sneller door de planning heen zouden zijn.

Voor de 612 Bunker in Hellevoetsluis.

Van links naar rechts: Ties Groenewold, Jacob Groenewold en Johannes Winius.